Iftar kelas

Bismillah.
Alhamdulilah syukur akhirnya terlaksana jugak event kls yg da lme ak rncg. Walaupun hanya iftar bersama,aku harap dgnya ada events cmni hbgn kami sume akan baik..ternyata ia bukan satu perkara yg mudah.mcm2 sgt halangan. Kdg2 ak rasa letih dan nk putus asa. Tp bila pkirkan balik,kalau aku xteruskan spe lg nak teruskan. Aku perlu bertanggungkawab terhadap mereka. Aku tau aku bukan yang terbaik.banyak sgt kekurangan.namun aku dah cuba lakukan yang terbaik untuk kepentingan bersama.
Namun,aku bersyukur akhirnya ia berjalan sperti dirancang.semuanya tampak bahagia. Syukurlah.aku bahagia jika mereka bahagia. Terima kasih ya allah. Terima kasih atas kebahagiaan yang kau beri.
Terima kasih kawan,terima kasih kerana sanggup meluangkan masa bersama2.walaupun ada yang tertinggal dan xdpt join sama. :(


Iftar kelas 18/7/2014




















thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

Merindui

Bismillah.

Aku rindu.
Alfatihah.

Cpt sembuh mak :'(


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

my dream wedding (^___^)


bismillah.

hai2. hari nak story sikit about my dream wedding ..haha. mcm xsabor pla nk kawin kan..bukan xsabor tpi just nk prepare tema ap je,hikhik. nak kawin mungkin lambat lg. dalam umo 26 ke atau 27 bru kahwin. sbb aku nak simpan duit dulu n nak mak ayah aku betul2 rasa duit aku.aku nk balas segala jasa diorg. rasanya da byk sgt pengorbanan mereka untuk aku. tapi kalau dah ditakdirkan untuk aku kahwin awal ,ak terima.mungkin itu adalah yang terbaik.  disebabkan aku giler sgt dengan bunga babybreath.ak nk tema wedding ala-ala garden theme. nak letak sekeliling tu bunga babybreath and  lily.. ros putih pon cntik juga,,wahhh ak dapat bayangkan cmne.. mungkin 

macam ini?
wahhh penuh babybreath ..cantiknya...
ala-ala princess gitu
*__*

comey kan baby ni? 
biar semua anak sedara aku jd bridemaids aku..
comelnyew

cantik kan babybreath and lily..


yang ni tema untuk makan beradab...
hamboi..
kelas kau jah.
nice kan?



 lepas tu semua bridesmaids aku akan pegang babybreath..
oyeah.. cantik cantik cantik
i suka. winkwink (^_^)

and this me..
tpi version muslimah la kan..
kne tutup aurat tauk.


tapi,kalau bakal suami xdapat nak sediakan mcm ni pon xpela.. 
kita letak je babybreath kat sekeliling katil.hahahaha
bolehkan encik suami?
ekekeke >.<




















saya harap awaklah jodoh saya..


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

Pray for gaza

Bismillah.

11 julai 2014,
Disini,
Ketika kita sedang bergelak ketawa,saudara kita di gaza berduka dan menangis menahan kesakitan dan kepayahan hidup
Ketika Kita sedang lena diulit mimpi
Mereka tidak sempat memejamkan mata walau sesaat
Ketika kita sedang makan makanan yang enak,mereka pula hidup dalam kebuluran
Ketika ketika kita sedang leka dgn duniawi,mereka tak henti2 berdoa kepada ilahi..
Merek saudara kita,namun apakah yang kita lakukan disaat saudara kita dibunuh dan dihancurkan oleh yahudi laknatullah?kita tak mampu nak angkat senjata memerangi mereka,tapi apa yang kita mampu berdoa untuk mereka.
Marilah kita sama2 boikot barang2 yahudi,xde effect pon sbnyew kalo kita xguna brg mereka kerana kita ada pilihan yang lain.

Pray for GAZA.
Freedom for PALESTINE


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

Bahagia

Bismillah.

Assalamualaikum
Syukur. Sudah 12 hari bpose.esok hari ke 13..
Terima kasih kepada seseorg yang sentiasa mengingatkan aku setiap masa tanpa rasa jemu. Terima kasih kerana buat ak sedar dalam hidup ni kita kne berusaha untk jadi yang terbaik.perlahan lahan tapi berterusan.daripada merangkak kt blajar hingga pandai belari.

Aku bersyukur kerana dikurniakan teman sepertinya. Tapi,aku takut seandainya daripada perhatian yg di tonjolkan,dia bakal dikecewakan.aku takut jika terlanjur kerana hingga kini aku sedar ak tetap xkan mampu beralih arah. Ianya kekal begitu.

Aku tak tahu knp aku bahagia,walaupun xbersamanya
Mungkin aku bahagia melihat dia bahagia
Aku tau dia sdg bahagia.
Xpela,,aku doa yg terbaik utk kau cinta hati. Sbb aku tau aku juga akan bahagia suatu hari nanti.xperlu aku menangis lagi kerana bnda yg xpasti.aku berhak untuk ketawa dan merasa gembira.apepon terima lasih sbb kau pernah bagi aku kebahagiaan walau hanya skejap. Sekurangnya2 ada jugak kenangan kau dan aku kan?skrg ni aku mls nk pkir negatif.pkir positif lagi bagus.
Baru hidup tenteram dan bahagia.
Oklah,mungkin setakat ini sahja coretan utk hari ini. Esok masih ada kuliah,aku perlu tido awal.selamat malam.


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

Kekal begitu

Bismillah.

Alhamdulilah.sudah hari kelapan berpuasa.masih tak tahu lagi,adakah esok masih ada.. harap2 dpt merasai hingga ke akhirnya.biar sempurna.

Aku bersyukur.punya mereka yang sentiasa disisi. Mak dan ayah. Walau ape yg terjadi mereka ttp disisi.cuma,hanya aku yg slalu bprasangka buruk.. kasihan mereka.punya anak seperti aku. Yang xreti bersyukur dgn apa yg tlh diberi. Mak ayah,aku harap aku dpt pimpin mereka ke syurga bersama sama. Insyallah.mak ayah, i miss u. T_T

Hati..
Duhai hati
Mengapa kau begitu
Sememangnya hati ini sering berbolak balik
Sebab itu jgn letak seseorg dlm hati tp ltk dlm doa. Kerana doa dpt menghubungkan sgalanya   Alfatihah..
Xperlu ku kata.aku tau DIA tahu apa yg terbuku dalam hati hambanya ini.
DIa maha mengetahui. Ya rabb, aku tau mungkin aku xtak bersungguh,aku tau ada sebab mengapa begitu. Kau tau apa yg terbaik untukku.

Ketika ini,
Aku tau rasa itu masih sama,
aku tau aku xmampu untuk terus berpura2..
Semakin ak berpura,semakin aku sakit.
Tapi,apa lg yg aku mampu lakukan
Hanya mampu berpura pura hingga ke akhirnya.


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

Titik noktah

Bismillah.

Alhamdulilah hari ni da masuk hari ke empat kt berpuasa.alhamdulilah.harap2 dapat la puasa penuh.dan yang paling penting amalan dapat dipertingkan bulan ramadhan ni. Time ni la nk kumpul pahala byk2.. ramadhan setahun je skali.ntah dpt or tak merasai ramadhan akan dtg..so hargai ramdhan ini sebaiknya.mungkin ia yg terakhir buatku.harap sgt aku dapat kuatkan hati aku.aku nk cari cinta dia.tp ianya bukan mudah.perlukan usaha dan keyakinan berterusan.insyallah,aku xkan putus asa. Allah .

And.

To my dearest diarihati, aku sedar hingga ke saat ini rasa itu masih sama.even hadirnya seseorg bg aku kebahagiaan namun dlm hati ni masih ad lg yg kurang..aku akui aku menyukai dia,tp aku mencintai org lain.aku cuba bg dia peluang kerana ak tau buat apa menunggu yg xpasti sdgkan ad yg pasti menanti utk aku.aku gembira dgnya.aku bahagia bersamanya. Tp ak xmampu. Rasa ini xmampu menipu. Aku xsnggup nk teruskan. Aku cuba berhenti. Namun aku gagal.dia terlalu baik.aku tau kdg2 aku melangkaui batasan. Aku bg harapan palsu.tembok yg aku bina,aku sdri pecahkan..lalu,bagaimana caranya tuk ak berhenti..memainkan hati org yg sebaiknya..sesungguhnya aku xrasa aku mampu meneruskan hbgn ini.aku dan dia terlalu berbeza.pasti akan ada yg menghalang suatu hati nanti.

Aku keliru antara dua..
Dia atau dia?
Aku suka kau tp aku sayang dan cinta dia..
Kenapa la susa sgt ia nk berubah
Aku tau aku hanya akan menderita jika kekal begini..tp ak harus bagaimana?aku sendiri xpasti.

Sememangnya,aku manusia biasa. ingin dicintai dan mencintai.


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...