tips untuk kekal CANTIK DAN SIHAT

assalamualaikum.

 hye girls!
today ak nak sharing sikit tips untuk kekal cantik dan sihat!

apa yg korg kne buat ialah

 1. Pastikan MINUM AIR MINERAL secukupnya. badan kita nie memerlukan 1L air bagi 25kg berat badan. so kalo berat badan 50 kg.korg kne minum la air 2L sekurang2nya. ianya penting untuk membuat segala kekotoran dlm bdn kita nie tau :)


2. Makan makanan yg berkhasiat atau dengan kata lain amalkan DIET SEIMBANG. kalau boleh kurang-kurangkanlah makan makanan yg berminyak, berlemak tu. xelok tau. lama-lama boleh menyebabkan obesiti dan mcm2 penyakit  timbul. 

3. Lakukan SENAMAN! atleast 3kali seminggu selama 30minit tau.


4. pastikan REHAT secukupnya iaitu 7-8 jam sehari. 

5. sentiasa berfikiran POSITIF. ni penting tau. dalam hidup ni korg kene berfikiran positif dlm setiap aspek. janganlah meroyan xtentu pasal k.


okla ini sahaja tips ringkas dr aku,,ak ni buknlah cantik n sihat sangat. tapi sekrang aku tengah cuba untuk amalkan gaya hidup sihat ni. aku xmau la sakit-sakit lagi.bukan ape.kesian dekat org sekliling aku ni. asyik nak kne jaga aku je.. xelok kan menyusahkan org. huhu. AKU NI HA DLU OBSES SGT NAK CANTIK.MCM2 PRODUK AKU GUNA. tapi xde pon perubahan sgt, membazir duit je. baik aku amalkan gaya hidup sihat  ni. xpayah luar duit pon. JIMAT! HEHE. so,korang yang obses sgt nak cantik tu, hentikanlah keobsesan anda tu. siapa yg xnak cantik kan?tapi nak cantik pon berpada2 lah k. apa yang penting kita SIHAT :)


 






0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...