sweet 20TH

ASSALAMUALAIKUM

alhamdulilah.syukur kehadrat allah kerana masih diberikan peluang untuk merasai nikmat hidup ini. terima kasih kepada rakan2 yang wish serta iringan doa yang terlalu bermakna untuk diri ini. semoga doa mereka-mereka dimakbulkan allah insyallah. sempena hari kelahiran kali ini aku cuma mengharapkan segalanya akan dipermudahkan allah,semoiga aku menjadi lebih sabar tabah dan kuat menghadapi dugaan dan cabaran yang mendatang. dan aku harap inilah permulaan baru dalam hidup aku.


coklat 
i like !
handmade by CIK UNA fiey!
thanks sayang for this gift.
sgt comel n sedap !
nyummy <3


birthday card.
 wish from my classmate.
thank you so much!
may ur wish come true 



celebrate birthday wth my classmate Zaidah ^_^


 yeyeah!
hadiah dari my bff!

  gifts from them..
thanks my sayang sume.
i really love that special gifts.

 a gift from cik PAH pau! thanks syg <3
buku yang best n memotivasikan.
readers kat luar sana, jom bce buku ni ^__^


CELEBRATE with zinger
nyummy nyummy!

walaupun sama hari lahir xbermakna aku dapat sambut dgn dia. :( 
aku cuma doakan semoga dia bahagia dunia akhirat. amin. may allah bless him.
kerana ALLAH, aku menyayangimu.
kerana inginkan redha ALLAH aku sanggup menantimu.
semoga penantian ini bukanlah penantian yang sia-sia.
insyallah.

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

trust urself n ALLAH.


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

orang kata dalam dunia tiada istilah kawan baik .betul ke? aku tak pasti.aku ada kawan baik. dan aku percayakan mereka. aku tau diorang juga mempercayai aku. tidak pernah ada rasa sedikit terasa atau sebarang persengketaan. hbungan persahabatan ini terlalu murni.dah bertahun kami kenal.dan aku pasti mereka adalah yang terbaik namun kepercayaan ak terhadap orang lain mula goyah saat insan2 yang aku percaya,insan yang boleh dikatakan rapat menikam aku dari belakang. aku tak pernah sangka.dan aku tak percaya sebenarnya, namun kebenaran sudah ada didepan mata. apa lagi yang aku nk? aku kecewa. tergamaknya diri. apa salh aku? apa yang aku buat? ak sudah cuba buat yang terbaik. aku akui kadang2 ak silap.mungkin tanpa pernah aku sedari aku selalu melukai hati-hati orang disekeliling aku. maafkan aku. aku hanyalah insan biasa. aku tak sempurna. tapi aku cuba buat yang terbaik. tapi kini, perasaan aku dah berkecamuk. aku tak tahu apa yang harus aku buat, aku tak tahu apa yang sedang bermain difikiran aku. terlalu banyak perkara untuk difikirkan. kusangka disaat usia mengajak dewasa aku mampu untuk bertahan.tapi aku lemah, aku masih lagi lemah. mudahnya aku terbuai dengan perasaan dan emosi sendiri. 

esok, genaplah usiaku 20 tahun. aku cuma mengharapkan keadaan akan kembali pulih seperti biasa. aku harapkan kehidupan akan menjadi lebih baik. aku mahu insan2 yang aku sayangi sentiasa bahagia disisiku. aku tak sanggup untuk melihat mereka berduka. apa yang terjadi, aku redha. aku tahu setiap yang berlaku ada sebabnya. dan allah sudah aturkan perancangan untukku. semoga aku tabah. semoga aku makin kuat. ya allah kau peganglah diriku. bimbing aku ya alllah dan lindungilah diriku. sesungguhnya aku insan kerdil yang terlalu-lalu lemah.



thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

that ONE annoying me!


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

hye2..alhamdulilah presentation hari ini berjalan dengan lancar. syukur ya allah. dah lama x present bila nak present ni rasa ketaqnya seluruh badan huhu.. hasil usaha menyiapkan slide semalaman berhasil jugak. walaupun terdapat sedikit kekurangan tapi okayla...buat keje last minit kan? huhu . harap2 presentation akan datang akan menjadi lebih baik. tapi presentation PKK nanti aku kene present dgn si mamat kelate tuh.OMG! matilah aku.. aku bukan xsuka,cuma entahlah kenapa. mungkin sedikit tidak selesa kot. ekk?xselesa ke?bukan xbisa pun dgn dia..aku rapat je pun kan dgn dia. aku dah jadi terbiasa dgn sikap dia tuh yang kadang2 menyakitkan hati. tapi mungkin sbb aku terlalu takut if aku terjatuh cinta ke hape ke..ak dah la ELERGIC dgn orang2 kelantan nie.. tapi yang lelakinya lah,, sebab kebanyakan mereka berperangai BUAYA. buaya darat yang berpuaka.wow kasar pulak ayat,.hoho urm whatevala..suka aty aku lah nak ckp ape .dah nama pun kau nie tempt luahan hati aku. hurm...TAPI kan dia tu takda la jahat mana pun, cuma perangai dia tu je yang kadang2 sgt annoying. dia jenis xreti nak cakap berlapis..kalau nak ckp dia ckp je..n lagi satu yg aku xsuka dia tu KAKI PEREMPUAN. pantang nampak pompuan dahi licin. nasib baiklah aku nie xsuka dia. lau xmenderita hidup. apepon aku harap2 one day dia akan berubahlah. HOPEFULLY. sbb aku rasa agak rugi org mcm dia tue berperangai mcm ue..yela muka bole la tahan, tapi perangai ue yang TAKBOLEH TAHAN =.=' huhu. 


okey. stop cerita pasal mamat kelate tue, sekarang kita bercakpa pasal rumet dia plak...hehe.eh kenapa dgn rumet dia? hurm actually kan  tadi rumet dia duduk sebelah aku.whoaaa! i suke suke suke. gembira tak terkata. walaupun pada ketika itu aku ketar nak present tapi bila  terasa dia ada disisi rasa mcm tenang sedikit.seolah2 aku cuba menyedut kuasa ketenangan daripada dia.. cewaah ayat. hahaha . ade plak mcm tuh kan?pelik2 jela aku nie.haha. ari ni aku nampak dia lebih jelas dari semalam. dia semakin kurus. kesian nyew dia. maybe sebab xde selera makan kot. yela dia kan sakit ari tue.. kesianyew...aku plak tiba2 nak nak nangis nie..eii pelik nyew aku ni....over lah pulak kan..athoii.. walaupun aku xpernah bercakap lagi dgn dia tapi aku tetap gembira asalkan dia ada dkt dgn aku,asalkan dia ada depan mata aku. sebab aku nak tau apa dia pakai ari nie, aku nak tau apa dia buat arini aku nak tau dia dah makan ke belum ari nie. aku nak tahu benda2 tu semua. tapi walaupun tinggi mana keinginan aku nak memiliki dia, nak tahu segala-galanya tentang dia, aku kene kawal diri aku, aku kena bertahan. aku xboleh terlalu tunjuk yang aku care kat dia. biarlah dia tak tahu. sbb aku tak nak dia pandang rendah kat aku lagi. aku sudah cukup malu dengan apa yang aku buat selama nie. aku harap aku dapat bertahan. Insyaallah.

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

saya rindukan awak...


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

kembali pulang

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

ALHAMDULILAH.
selamat kembali pulang awak.
syukur awak dah sihat. lega hati saya.
saya bahagia dpt jumpa awak lagi tapi pada masa yang sama saya kena berperang dengan perasaan saya sendiri. 
Ternyata bukanlah mudah berperang dengan perasaan sendiri.
:(





thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

cinta si bintang AQUARIUS


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


Semasa hati berbisik “lemahnya aku”
DIA berkata

 “Jgnlah kamu bersikap lemah, dan
jgnlah pula kamu bersedih hati,
padahal kamulah org2 yg paling tinggi
darjatnya, jika kamu org2 yg beriman.”




selama hampir dua bulan cuti persekolahan...
hari-hari saya berlalu tanpa awak disisi.saya sedih sgt. setiap detik waktu dan saban hari saya fikirkan awak. benarlah seperti apa yang orang selalu kata, kalau kita benar2 sygkan seseorang itu, ibubapa pun kita xkan ingat seperti kita mengingati org yang kita cinta.walaupun nampak mcm tak baik tp mmg itulah kenyataanyew. saya tak tahu apa yang awak fikirkan tentang saya, saya cuba nak memahami awak tapi awak tak pernah nak bagi saya peluang. Insyallah awak, saya terima segala kekurangan dan kelebihan awak. kalau ada kekurangan dlm diri awak, saya akan lengkapkanya, begitu jugalah saya.sekiranya terdapat kekurangan dalam diri saya,saya harap awak lah orangnya yang akan melengkapkan kekurangan itu sebab saya yakin awak mampu.

Awak, saban hari saya berdoa agar awak adalah jodoh saya. walaupun ia belum lagi dimakbulkan, saya yakin allah mempunyai sebab untuk tidak memperkenankan doa saya ni. mungkin belum tiba masanya. tapi awak, sampai bila saya harus menunggu.? menunggu kepada perkara yang tidak pasti? saya terlalu menderita . hati saya sakit, terluka dengan sikap awak. kadang-kadang saya tanya diri saya sendiri saya nie xde maruah ke xmalu ke?. saya tahu ada diantara mereka yang pandang rendah pada saya, ada yang gelakkan saya kerana tak pernah serik mencintai awak walaupun awak menolak saya yang mungkin sudah berpuluh-puluh kali... 
saya akui memang saya malu.tapi saya endahkan benda tu semua. 

DAN hari itu semakin hampir, setiap hari saya ingat tarikh itu, sebab tarikh tu terlalu bermakna buat saya. tarikh tu, saya ibaratkan sebagai satu petanda JODOH antara kita. pertama kali jumpa awak saya tak sangka saya akan suka awak, saya tak sangka saya akan jatuh cinta dengan awak dan paling saya tak sangka saya berkongsi tarikh lahir dengan awak. cuma tahun saja yang kita berbeza. saya nak sangat sambut ulangtahun bersama-sama dengan awak. tapi... saya takkan pernah ada peluang itu sebab awak xpernah suka saya. tapi bukan itu yang menjadi masalahnya. ia disebabkan  awak semakin mengelakkan diri  daripada saya.. saya tahu awak xnak bagi saya harapan. awak xnak saya tunggu awak lagi. malah awak suruh saya cari org lain. dan saya pernah cuba untuk menerima orang yang sayang saya.tapi saya tak mampu. saya hanya perlukan awak. saya nak awak yang mendampingi saya. pernah juga saya cuba nak lupakan awak,tapi saya tak mampu. mungkin sebeb awak ada depan mata saya. setiap hari kita berjumpa bersua muka. saya cuba untuk elak awak. bila kita terserempak, saya cuba larikan pandangan saya. tapi tak bermakna saya berjaya mengalihkan pandangan mata hati saya. saya berpendapat sekiranya awak jauh dari saya mungkin saya mampu melupakan awak tapi sangkaan saya meleset. awak baru cuti xsampai dua minggu tapi saya terlalu-lalu rindukan awak. saya sentiasa risaukan awak. tambahan lagi bila awak jatuh sakit. saya risau. saya nak tau keadaan awak mcm mne, saya nak tau awak dah makan belum saya nak tahu semua tu. walupun ianya nampak remeh tapi saya nak tahu jugak. sebab saya takot sgt saya akn kehilangan awak buat selama-lamanya.

awak...
mana mungkin saya dapat melupakan awak. semakin saya ingin lupakan awak semakin kuat perasaan saya kat awak. mungkin awak xpernah rasakanya. atau mungkin awak tau dan dapat rasakanya tetapi awak saja xnak ambil peduli? saya tak tahu wak,saya xtau apa yang awak pikir, saya tak tau apa yang ada dalam hati awak. TAPI saya cuma nak awak nampak, nak awak tahu yang saya jujur, ikhlas dan setia menyayangi dan mencintai awak. saya tak tahu sampai bila saya akan terus dengan penantian ini..mungkin sampai esok, lusa, bulan depan,tahun depan atau mungkin sampai bila..
saya tak pasti..
:(

sehingga sekarang saya xpernah berhenti berdoa agar DIA menyatukan kita.
kerana JODOH memang sudah ditentukan tapi tidak salah untuk saya memohon kepadanya untuk menjadikan awak sebagai JODOH saya.
tapi andai awak bukan jodoh saya
saya redha.
kerna ALLAH tahu apa yang terbaik.

 ALLAH ALMIGHTY






thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

i cant bear it anymore.

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


apa yang kita nak sgt xsemestinya kita akan dapat.ALLAH tau apa yg terbaik untuk kita.tapi sebagai manusia biasa bukan mudah untuk kita menerima hakikat yang sebenarnya. semakin kita cuba untuk menghindarinya semakin berat untuk kita melupakanya. selama setahun lebih ini ternyata apa yang aku rasa ini bukanlah sekadar mainan. kalau dlu mungkin aku keliru.xdapat nak bezakanya, tapi disaat usia semakin menginjak dewasa,ternyata aku yakin dengan apa yg aku rasa. aku benar2 ikhlas. tapi keihklasanku seolah2 tak pernah dia nampak. pelbagai cara dan usaha yang aku lakukan. tapi semuanya menemui kegagalan. dan pada ketika ini, aku sudah tidak mampu untuk bertahan. aku lemah. aku tiada kekuatan untuk meneruskanya. bukan aku PUTUS ASA tetapi aku tidak sangup untuk melukan hati aku sendiri.  sampai bila aku perlu menanti insan yang tak pasti? kini, aku hanya mampu serahkanya pada allah. DIA lah yang maha mengetahui apa yang terbaik untuk aku. betul lah apa yang diperkatakan oleh sesorang kepadaku bahawa ALLAH BERI APA YANG KITA PERLU BUKANYA APA YANG KITA INGINKAN. aku terima apa juga takdir yang diberikan untuk aku.







YA ALLAH,
sebagai hambamu yang jahil lagi kerdil ini
kau peganglah hatiku sekuat-kuatnya,
aku perlukan bimbingan hidayahmu ya allah,
sebagai panduan untuk aku meneruskan kehidupan ini 
sebagai hambamu yang solehah.


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

DATING with roomate


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

yibaa~ seronoknyew dpt keluar dgn rumet.berdua je tau,,wow mcm pakwemakwe plak..hikss!hee actually that day kitaorg xdela plak nak keluar beli brg.juz nak kuar sje2 je nak makan2..tp xsngke pulak dah mcm2 yg kami beli..ish2..abesh duit.kuikuikui..ingt nak tgok wayang tp xde plak cite yang best mse tuh..so kami pi makan jela..waktu tue xtau nk mkn ape,,mcm2 yg ktorg nak mkn sbnyew.nak mkn piza lah,kek la,spageti lah..yela semuanya nampak menyelerakan..hadoii













thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

aku benci ko!!

aku tgah geram nie..eeei rasa cm nak cekik2 je,,tak pernah pun dlm hayat ni org maki tau.ko bley plak nk maki aku. pulak tue maki aku sbb bola je pun...relax la weyh,,yang kau kecah sgt tu kenapa..hadoii.aku gurau je pun..emosi terlebih lah kau ni..lau perempuan nak emosi tue takpe lah gak,ini kau tuh lelaki.cuba lah relax..aku memang pantang giler lah bab maki2 ni..aku xpernah nak maki org doe. ko pikir ko punyew bara je..abis aku? skrg nie kau nak mintak maaf ngn aku hurm dah terlambat lah weyh...kau yg lancarkan peperangan kan?so kau terimalah serangan balik dari aku. kau tembak aku aku lontaq BOM kat kau! huh.

aku puas ati sbb dapat remove kau dr twitter aku.haha.lega siot.aku peduli ape org nak ckp ape.aku xpernah nak bermusuh dgn org selama nie,tapi dgn kau.kau lah musuh pertama aku.seronok jugak kann ade musuh ni..untuk pengetahuan kau, aku xnak berkerjasama lagi dgn kau. xkiralah ape nk jadi.aku tetap TAKNAK! ade pahem?tak paham kau bleyy blahh la weyhhh..




thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

kenangan terindah


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

ya allah
tenangkanlah hati ini,entah kenapa hati rasa tidak tenang,entah apa yang menganggu fikiran.mungkinkah sebab itu.arghh...sukarnya nak tepis..mls nak pikir tp cmne nk buat ak tetap akan pkir.adoyai..apepon aku harap semuanya baik2 je.okey?HOPEFULLY
kbye.
Selama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak
Selama itu pun
Aku mampu tuk mengenangmu



Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang tlah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah




semoga cepat sembuh~
221

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

qari..


Muhammad Abqari
I MISS YOU 
so much!!


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

DImana hatimu



Inilah akhir cintaku, inilah akhir kisahku
Setelah kau jauh tinggalkan aku
Tak bisa ku melupakanmu, tak bisa aku tanpamu
Tak pernah aku rela kau tinggalkan aku



 tiada ku sangka engkau berubah
Ku tak percaya kau membagi cinta
Tahukah engkau betapa sakitnya
Kau membagi cinta karna dia

Tak pernah ku coba melupakanmu
Mengapa kau buat luka hatiku
Sekian lama aku menunggu
Kasih dimana hatimu

Tak bisa ku coba melupakanmu
Mengapa kau buat luka hatiku
Sekian lama aku menunggu
Kasih dimana hatimu




Tak bisa ku melupakanmu, tak bisa aku tanpamu
Tak pernah aku rela kau tinggalkan aku
:(

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

alhamdulilah..


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

alhamdulilah.terima kasih to my dad sbb hadiahkan sumting untuk anak dia nie..hee terharu dan bersyukur sgt2..setelah sekian lama aku nak akhirnya dpt jugak..hehe..so wishlist tahun ni dah satu yg terlaksana.lps nie harap2 yang lain pun akan tercapai gak.hoho.ngada pulak aku nie kan.nk mcm2 pulak..hadoii.bankrap la family ak mcm nie. huhu

apepon thanks sgt2 kat awak2 yang sudi teman saya seharian,layan kerenah saya yg cerewet lagi mengada2 nie yerr. kalau korg xde,haishh memang xtaula ap yg jadi nanti. toceh2. 





Pray to Allah Almighty

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

dilemma lumia 800 vs sII


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة



which one yg lebih better? actually aku tengah keliru nak beli mana yg mana satu nie.masing2 ada keistimewaan tersendri.s2  application memang best. tapi aku tertarik dgn reka bentuk lumia.serius aku pandang je lumia terus aku jatuh cinta doe. 

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

wordless n speecless

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة




dalam hati serius aku gembira.walaupun pada luaranya aku menidakkannya tapi sebenarnya dalam hati aku ianya masih lagi wujud.setiap kali aku pergi tempat2 tue aku akan teringat si dia. bukan aku nak pon ingt.tp entahlah.hati aku jadi sebak bila ingt semua tu.hati terasa sakit sgt.aku xpernah rasa sakit mcm nie.tapi benda nie jugak mematangkan aku.menjadikan aku faham tentang hidup ini adalah realiti dan bukan fantasi dan bukanya seindah cerita yang ada kat tv ue. ia x seperti apa yang ak bayangkan selama ni. xsemua apa yg aku nak aku akan dapat. cerita hidup aku terlalu rumit.tapi sebenarnya ada ramai lagi org yang hidup lebih rumit dri aku.dan aku sewajibnya bersyukur.apa yang penting aku masih lagi hidup dan diberikan kesempatan untuk menikmati keindahan alam ini. 

alhamdulilah. 
Pray to Allah Almighty


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

semuanya baruu~


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

tahun baru  semester baru azam baru.
oyeah!! 

^___^





thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...