special day for my BFF

For the world it’s just an ordinary day but for me oh my friend! This is the best day of the year. Wishing you a happy and colorful birthday!The day is bright, the air is light, enjoy through out the night, my friend, I wish you a super hit birthday 






Sahabat sejati tidak akan mengecewakan atau pun menyakiti, sahabat karib selalu menjaga, saling mendukung dan menghormati satu sama lain

 buat sahabat yang paling disayangi 
semakin Bertambah usia semakin panjanglah onak dan duri yang harus ditempuhi

Tetapi itu tidak mengurangi eratnya persahabatan kita

Bahkan seiring berjalannya waktu,
Persahatan kita terasa semakin kukuh 
Semoga di panjangkan umur  penuh dengan manfaat dan 1001 kebaikan
aamiin..





HAPPY BIRTHDAY!! :) 
NIZAR SYAZWAN BIN MOHD NOOR 
20/12/1993


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

ALLAH almighty



Pray to Allah Almighty,
And show some faith n dignity,


Quran be at your side,
Islam giving you a pride,
Sunnah be a light for you,
That will glow and let you do,
All the acts to make you feel,

Nothing

" but this land is real"

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

Lirik Indah Cintaku

Vanessa Angel feat Nicky Tirta

Ku ingin kau tahu, ku ingin kau selalu
Dekat denganmu setiap hariku
Sudahkah kau yakin untuk mencintaiku
Ku ingin hanya satu tuk selamanya


Ku tak melihat dari sisi sempurnamu
Tak peduli kelemahanmu
Yang ada aku jatuh cinta karena hatimu

Cintaku tak pernah memandang siapa kamu
Tak pernah menginginkan kamu lebih
Dari apa adanya dirimu selalu

Cintaku terasa sempurna karena hatimu
Selalu menerima kekuranganku
Sungguh indah cintaku

Sudahkah kau yakin untuk mencintaiku
Ku ingin hanya satu tuk selamanya

Ku tak (ku tak) melihat dari sisi sempurnamu
Tak peduli kelemahanmu
Yang ada aku jatuh cinta karena hatimu

Cintaku tak pernah memandang siapa kamu
Tak pernah menginginkan kamu lebih
Dari apa adanya dirimu selalu

Cintaku terasa sempurna karena hatimu
Selalu menerima kekuranganku
Sungguh indah cintaku, cintaku

Cintaku tak pernah memandang siapa kamu
Tak pernah menginginkan kamu lebih
Dari apa adanya dirimu selalu

Cintaku terasa sempurna karena hatimu
Selalu menerima kekuranganku
Sungguh indah cintaku
Sungguh indah cintaku, indah cintaku


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

learn HANGUL ( bahasa korea) : vokal dan konsonan


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

annyeong haseyo. chaegum cikbunbun imnida. oneul eun hangug eo eon eoleul galeuchyeo.geujeone ulineun hangug uigugga uiwichileul ​​algo isseoya.





okay. untuk permulaan kita kene belajar vokal dan konsonan dulu.alaa sama mcm mse kita belajar masa tadika dulu kan.mula2 kenelah tau alphabetnyew dulu. kalau hangul( bahasa korea) ianya hanya terdapat 14 konsonan dan 10 huruf vokal. so semuanya ada 24 huruf.



kemudian ia telah  ditambah dengan vokal rangkap ( 11) dan konsonan berganda (5) .cuba lihat dibawah.


10 Vokal Tunggal
= a
= eo
= o
= u
= eu
 = ya
= yeo
 = yo
 = yu
= i
11 Vokal Rangkap
= ae
= e
= wa
= we
= we
     =  eui
= yae
= ye
 = we
 = wo
 = wi
14 Konsonan
=g/k
= d/t
= m
= s
= j
= kh
= ph
= n
 = r/l
= b/p
= ng
 = ch
 = th
 = h
5 Konsonan Ganda
 = kk
 = tt
 =pp
 = ss
 = jj

sejujurnya nak belajar vokal dan konsonan hangul boleh dikatakan agak sukar sedikit kerana sebutannya agak payah untuk disebutkan terutama sekali vokalnya mempunyai bunyi yang agak sama, saya sendiri turut tergeliat lidah nak sebut. huhu.
anyway sampai sini je pembelajaran hari ini.chaiyok. 




thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

wordless MONDAY!



السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

heyyy you.!!
u should know everynight I pray, I'll have you here someday.I'll count the stars tonight, and hope with all my might;That when I close my eyes, you'll be right by my side.
but u NEVER be there.
i'm so dissapointed!
huhu T_T


Shoot for the moon, even if you fail, you'll land among the STARS



thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

what am I gonna do?


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة









It's been so long and I'm lost without you, what am I gonna do? I been needing you, wanting you, wondering if you're the same and who's been with you.  I wanna cry sometimes ... 
I miss you.



thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

i adore him too


PANUPONG WONGSA 

 


Date of Birth: 23.11.83 
Position: DEFENDER 
Shirt number: 2
Height: 183m
Weight: 75kg
Current club: SCG.MUANGTHONG

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

i fallen in luv with you


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

hye2.mcm biasa la bila tgok bola je,ak mesty akan jatuh cinta dgn pemain2nya yg encem.kali nie ak fallen in love with  theerathon butmathan . hehe. orangnyew perghh aku ckp mmg handsome.mana yg xhansem kan lau dah aku minat,,hoh..muka dia mcm melayu doe..tapi  muslim ahmad tetap dihatiku,,hehe.. i setia kat u tau muslim..kecewa tau i, bila u xmain for AFF nie tau..huhu..tapi xpela atleast ak dpt knl dgn pemain baru nie,hihi...
let me introduce him ^___^



THEERATHON BUTMATHAN 

 


Date of Birth: 06.08.90 

Position: DEFENDER 

Shirt number: 3
Height: 171m
Weight: 61kg
Current club: BURIRAM UNITED

apemacam handsome kan dia?
from now on i'll be his girlfriend k.
 so u guys please dont steal him.
otherwise i will kill u!
hahaha

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

realiti bukan fantasi

cerinta cinta ini bukan seperti cerita cinta korean drama,tapi ianya realiti..kenapa harus aku untuk menanti sedangkan jawapanNya sudah pasti. semakin aku menanti  semakin terluka hati ini.
thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

Ku Pilih Hatimu

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة 




Ku pilih hatimu tak ada ku ragu
Mencintamu adalah hal yang terindah
Dalam hidupku oh sayang
Kau detak jantung hatiku

Setiap nafasku hembuskan namamu
Sumpah mati hati ingin memilihmu
Dalam hidupku oh sayang
Kau segalanya untukku

Janganlah jangan kau sakiti cinta ini
Sampai nanti di saat ragaku 
Sudah tidak bernyawa lagi
Dan menutup mata ini untuk yang terakhir

Setiap nafasku (setiap nafasku)
Hembuskan namamu (hembuskan namamu)
Sumpah mati (sumpah mati) 
Hati ingin memilihmu (ku milikmu)
Dalam hidupku oh sayang
Kau segalanya untukku ooh

Janganlah jangan kau sakiti cinta ini
Sampai nanti di saat ragaku 
lyricsalls.blogspot.com
Sudah tidak bernyawa lagi
Dan menutup mata ini untuk yang terakhir

Oh tolonglah jangan kau sakiti hati ini
Sampai nanti di saat nafasku 
Sudah tidak berhembus lagi
Karena sungguh cinta ini cinta sampai mati

Tolonglah jangan kau sakiti cinta ini
Sampai nanti aku tidak bernyawa lagi
Dan menutup mata ini untuk yang terakhir

Oh tolonglah jangan kau sakiti hati ini
Sampai nanti di saat nafasku 
Sudah tidak berhembus lagi
Karena sungguh cinta ini cinta sampai mati
Cinta sampai mati

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

wordless

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة 

Hati ini kan terasa sepi

Tanpa senyuman indah yang meruntumkan jiwa
Jadi kelam dunia bila kau menjauh





last hope.

:(


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...