السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Kita selalu jatuh cinta dekat orang yang takkan jatuh cinta dengan kita,
Kita selalu lari daripada orang yang benar-benar mahukan kita,
B  ila kita cari cinta itu memang tiada yang mencuit hati,
Bila kita tak mencari cinta itu ada menunggu kita,

Kadang-kadang aku terfikir. Kenapa aku selalu suka dekat orang yang aku tahu takkan suka dekat aku.  maka bila suka pada seseorang aku selalu merasakan tidak layak aku untuk memiliki seseorang...
adakah korg juga berperasaan sebegitu...??





Kadang-kadang ada orang yang betul-betul suka kat kita,tetapi kita pula tidak sukakan balik. Walau macam mana kita cuba menyukai pun kita tetap takda perasaan tu. Sebelum nie,aku pernah mencuba memberikan perasaan kepada orang yang menyukai aku kerana aku pernah dengar orang-orang tua cakap  adalah

"lebih baik mencintai orang yang mencintai kita daripada mencintai orang yang tidak mencintai kita..."

Tapi, sampai bila aku nak menipu seseorang tu kan...Bukan niat aku untuk mempermainkan perasaanya...
aku cuba bersikap jujur..menjelaskan kerana aku tidak mahu melukakan hatinya lagi...adalah lebih baik mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain..

ada jugak aku pernah terdengar dari ayat dari pengaruh drama tv...
"jangan wat seseorang itu jatuh cinta dengan kita,kalau kita tidak menyintaiNya.."
tetapi secara jujurnya  perasaan sayang itu hadir tanpa disedari..kadang-kadang secara kita tidak sedar yang perangai atau cara percakapan kita telah buat orang suka begitulah kenyataanNya..kan kan....???
sebenarnya macam mana cara pun tak kisah, janji kita tahu apa yang hati kita nak dan kita yakin dengan keputusan yang kita buat dan tidak akan menyesal kemudian....

"Seandainya kita menerima orang yang mencintai kita, terimalah dengan hati yang ikhlas bukan kerana terdesak, ingin menunjuk atau niat ingin mempermainkan seseorang....



7 comments:

eden ujang berkata...

kisah ni sama macam aku. Tak tipu.

CIK Bun Bun berkata...

hahaha..kau semua nyew sme je,,,suke tiru aku ekk...

eden ujang berkata...

bukan tiru, mungkin kebetulan. Tapi betul, masa aku suka kat * ad plak bdak ckap die suka dkat aq.. Tapi aq ckap kat die aq tggu org lain. Tap nmpak gaya mcam xda jdoh plak kan.

CIK Bun Bun berkata...

ouh,,yeke,,haha,,kesian kita nie kan,,hurm nk cmne,,bahagia utk kita blum tiba lg..

eden ujang berkata...

belum ad rezeki lag kan..

CIK Bun Bun berkata...

hurm tula,,xpela sabr,,,allah syg org yg sllu bsbr nie

eden ujang berkata...

amin.. Aku pun doakan kau semoga jmpa jdoh yg baik. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...