Walk Climbing at Bukit MertajaM

assalamualaikum..

penatnyew arinie..pagi2 lg en faisal bwk we oll sekelas pergi climbing di bukit mertajam..nielah first tim kt org pi sana...bukit mertajam ni tletak di kampung cherok tol kun..nak kata pedalaman sgt tu xlah biase je,,tempat dia boleh la..ade air terjun,,tp da xterjun sgt.hoho..nielah kali pertama aku mendaki bukit yg begitu tinggi..huhu..kesian kan..tula dulu2 tak pernah nak join aktiviti sekolah,,mak xkasi..sbb ak slalu sakit..dan malangnya,, arinie pon aku pon xbegitu sihat..huhu..sedih tau..baru nak rsa pengalaman mendaki bukit,

tapi kan..
walau ditegah oleh pensyarah,
aku tetap cuba untuk mendaki.
degilkan aku?
hurm..
xpela..aku nak juga merasa,,aku yakin aku mampu,,aku kan kuat.
hehehe..

dorg cakap bukit tu tinnginya 1.5km..tp aku xrasa pon cmue,,ak agak lebih dari tu..mmg cerun giler..nasib baiklah jalan bertar..lau berbatu aku xtaula mcm mne nak daki..dorang sume da jauh kedepan hanya aku mira, ilya dan en faisal je jauh ketinggalan dibelakang..mira da xlarat sbb dia ada asthma ,en faisal plak ad sakit darah tinggi,so dorg terpaksa menghentikan perjalanan mereka,huhu.aku?sambil ditemani seorang uncle yang begitu gagah ak dengan sepenuh tenaga mengorak langkah dan akhirnya aku berjaya
yeah..
tapi berjaya sampai di tengah-tengah jewk..hihi ala xpela,,atleast aku cuba gak kan? kat situ aku jumpa wawa,dia lah yg temankan aku,,ingatkan nak daki lagi tp lecturer plak da suo turun,,tidak kesampaian hajat aku nak gi ke puncak,,huhu,,tape2 esok lusa masih ada,,5taun lagi kat sini insyallah smpt lagi nak pergi..


sepanjang pejalanan nak turun tu,,puteri-puteri claz sejarah mcm biase larh dengan aktiviti dorg,,amik gambor xsudah2..pn shanti hanya melihat dengan kepelikanya kat kami semua..hehe..
actually masa daki xsepenat mse nak turun tau,,perggh,,hanya allah je tau btapa skitnye, nak tahan kaki nie..last2 aku jadi org yang terakhir skali turun,,hoho..kesian dorg kne tunggu lama..sorry ye guys..thanks to zai n a,ah sbb dorg sgup teman aku,tungg aku,terpaksa layan kerenah aku yg ngada2 mengalahkan budak tecik,,sayang korg ketat2..huhu..
lepas semua turun,,kami semua tros balik ke maktab sbb ad claz lain lps tu..tapi kan,kt org bernasib baik sbb claz semua cancel..^_^..
yihaa,,mmg seronok lah weyh,,dapat lah aku melentokkan diri kat bantal busuk dan tilam ku yg terbegitu empuk..
sesungguhnya kenangan mendaki bukit nie xkan aku lupakan,,walaupun hanya mendaki sahaja, tp aku rse sgt seronok,,mungkin kerana ini kali pertama aku mendaki..harap lainkali aku dapat pergi mendaki lagi,,tapi bukan kat sini, mungkin tempat yang lebih mencabar lagi..
insyallah.
c u again guys .kbye.

















0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...