cik bunga dan encik sombong ^_^


assalamualaikum guys,
xsaba nak kuar, bila la elaun nak kuar nie cpt lerr siket, ak xsaba nk habiskan duit baucer yg kerajaan bagi nie..btw mekasih2.. ye kerajaan..ngat an xdpt larr baucer ue,,upenya dpt gax,,alhamdulilah,,boleh lerr aku beli novel byk2.hehehe..kerajaan bagi baucer suo beli bku rujukan, ak bole plak beli novel..kuang asam punya budak.hoho..
aku xsaba sgt nak bce novel
 "CIK BUNGA DAN ENCIK SOMBONG"
dgor tajuk dia pon aku da terpikat,
urrmmm,dgr cite novel nie best giler, so aku nak try la bace..
(^_^)

synopsis 

Aku? Aku INTAN ASNIDAR. Mana cantik pun. Kulit pun ala-ala hangit. Kerja di kedai bunga dengan gaji cukup-cukup makan. Tak ada apa-apa yang istimewa tentang aku melainkan aku ada sebuah keluarga yang sangat bahagia.
Dia? Dia memang segak. Nama dia pun sedap, HARRIS ISQANDAR. Kalau sekali pandang mesti tak nak lepas. Kulit dia putih amat sampai mak ingat aku dah bawa balik orang Belanda masa aku bawa dia datang kampung aku buat kali pertamanya. Tapi tak kisahlah semua tu, tak penting sangat. Kemudian-kemudian nanti, rupa paras tu bakal duduk tempat keempat atau kelima.
            Asal-asalnya, dia suruh aku jadi tunang terkejut dia sebabnya gadis yang sepatutnya jadi tunang dia pada hari tu sudah lari. Okeylah sebab satu hari saja, kira aku tolong orang dalam darurat. Tapi paling terkejut bila dia cakap,
                “Okey Intan, mulai sekarang, awak adalah tunang dan bakal isteri saya. Sekiranya ada sesiapa kacau awak, tolong jangan berahsia dengan saya sebab kita bakal menjadi suami isteri. Suami isteri tidak boleh ada sebarang rahsia.”
            Terkejut amat aku. Tapi sebelum tu mak dia, Datin Nora ada beri amaran kepadaku, “Jangan mimpi nak jadi menantu saya!”
            Ah! Aku pun tak nak jadi menantu dia. Tak berminat langsung. Tapi sungguhlah kata orang, kalau sudah jodoh, tentu saja tak ke mana. Tinggal lagi, lama manakah rumah tangga tersebut bakal bertahan atau benarkah INTAN ASNIDAR itu hak milik kekal HARRIS ISQANDAR?

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...