JAJAN suatu ketika dulu~


hye guys..
hye diarihati..

ary nie ak nk share about JAJAN yg femes mase zaman kite kecik-kecik dulu..
ad yang masih dijual dan ade gak yg skrg nie kt susa nk jmpe..
antaranya:


kokomass
sagun



gula-gula asam






Yang nie adalah eskerim pop..mak aku selalu marah lau aku beli eskerim nie,,sbb dy kt eskerim nie dibuat ngn air mentah…t bole sbbkn demam,,tp aku beli syp2.hehe

Jajan nie pon best..dia ade 3 perisa, jagung, coklat n kacang..
smpi skrh jajan nie still dijual.




nie paling aku suke..kek colet HIRO..
setiap ari lps balik skolah mesty beli..tp skrg nie susa nak jumpe..


gula getah nie mmg ak suke beli mse kecik2 sbb lps makan bole maen tampal2..hehe


wohoo...nie lah jajan yang paling best skali, da la ad colet pastu dpt mainan plak ue...so, stiap kali nenek aku g kedai pak usop je ak suo dy belikan,lau xbeli ak nanges la.hehe
gula2 pon sedap.skrg nie susa nak jumpe kot,,sbb dgr cite dia diharapkan sbb ad kandungan ape ntah..
gula kapas~
kecik2 mmg suke mendew yg manis2 n nie sala satunya..aku ske beli yg bentuk eskrim punyew..coz mura skit 30sen je,,mse kecik2 dlu mne mmpu nak beli jajan mahal2..
rocky!

ak tak tau nme biskut nie pe sbnyew,,,so mse kecik2 dlu nenek aku mmg suke beli biskut nie. ak pgil biskut nie biskut butang..sbb dy comel mcm butang..hehe

biskut appolo nie ad dua perisa ,coklat n susu.aku suke yg susu ^_^


bubble gum
appolo stick
yg nie feveret wawa mse zaman keselekehan dy.hehe



gula-gula tapak kaki.





choki choki nie pon sala satu mknn kesukaan mse zaman kecik2 aku dlu..
n smpi skrg pon still ade dijual...20sen satu..mura jewk.coklat nie aku suke mkn ngn roti..
sedapp weyh..nyumnyum^_^


mini burger



haa,yg nie pon feveret aku...ak panggil gula-gula udang,,
yg uniknya, kt bole mkn tau plastik gula-gula nie..


urm,,actually byk lagi jajan yg aku n kita2 nie selalu makan mse zaman bdk2 dlu,,tpi da xingat lah pe nmenyew..huhu..teringin sgt nk makan,,tp susa la nk jmpe..sala satunya jejari coklat koko..T_T
selalunya lps balik sekolah mesty aku beli jajan2 nie sume kat kedai arwah tok sim.tak pon beli kat apek2 yg jual dlm van/keta.. aku selalu panggil dorg nie "APEK PON PON"hehe





0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...