cerita kartun my early childhood

assalamualaikum
HYE GUYS..
today cik bun bun nak share about cite kartun yg selalu aku tgok mse kecik-kecik dulu..
sejak tahun90an-hinggalah 2000an..hoho
Teringat masa kecik-kecik dulu, bila pagi sabtu ngan ahad je mesti da terpacak kat depan tv nak tengok kartun.
hehe

MALAYSIA

KLUANGMAN
Keluang Man ni actually pesakit kat umah bahagia.

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

Buah Hati SAYA

ASSALAMUALAIKUM..

ary nie ary sabtu yg cukup membosankan..
coz xtau nak wtpe..
my rumet jaja,xde,,dy g kem,so tgal la sy keseorangan didalam bilik yang sunyi sepi ni..
nasib baek my bff ade,,lau tak tido sorg2 lg la sy,,wuu takotnyew..
disebabkan kebosanan yg begitu melanda y not sy sharing ngan anda tentang
BUAH HATI SAYA..hehe
saya sayang mereka-mereka nie,,tp sy xtau la dorg syg sy tak.( erkk knl pon tak lg plak nak syg..perasan je aku nie kan)hehe tp xpela suke aty sy la,,nak perasan ke ape,,nie hati sy,xde sp bole mghalangnyew...janji sy xkacau idop org,,
lau bole kan sy nak sgt jumpa mereka-mereka nie,,sy terlalu-lalu minat la kat dorg..huhuhuhu T_T



1) MALAYSIA


MUSLIM AHMAD
FOOTBALLER


ARIZ
SINGER(FORTEEN)


FEZRUL KHAN
ARTIST

2) KOREA


KIM HYUN JUNG


TAECHYEON


KIM BUM


LEE MIN HO


JAE HEE


UHM TAE WOONG


BAEK YONG JAE


LEE HONG GI


KWON SANG WOO


JUNG YONG HWA

3) AMERIKA


ROBERT PATTERSON


BRADLEY JAMES


JASON STATHAM


TIMOTHY OLYPHANT

4) HONGKONG


JAY CHOU



Ape macam, encem kan dorg,,^_^
mereka-meraka nielah buah hati saya.=.=!



thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

Fakta-Fakta Tentang wanita


1.Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2.Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3.Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).

4.Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.

5.Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6.Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.

7.Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.

8.Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.

9.Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10.Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.

11.Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak kerana gembira dan tak sampai sepuluh minit, semua kawan-kawannya akan mengetahui berita tersebut.

13.Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.

14.Jika kamu menyukai seorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu lebih dalam.

15.Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.

16.Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17.Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18.Setelah seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.

19.Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.

20.Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21.Bekas kekasihnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat yang teristimewa di hatinya!!

22.Satu ucapan 'Hai' saja sudah cukup menceriakan harinya.

23.Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24.Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk memikat kawan mereka yang lebih cantik.

25.Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.

26.Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.

27.Senjata wanita adalah airmata!!

28.Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik). Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.

29.Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang memberi perhatian padanya dan baik terhadapnya. So, kalau ingin memikat wanita pandai-pandailah.

30.Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang mereka inginkan hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.


dipetik dari:
http://www.infoserius.com/2012/02/30-fakta-menarik-mengenai-wanita.html
thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

Zaujuku




AKU mAsih tertanya-tanya siapakah dirimu
yang telah  ALLAH  ciptakan sebagai Peneman Hidupku,
pelengkap hidupku,
pembimbingku,
sayap kanan kepadaku,
ketua keluargaku ,
imam disetiap solatku dan anak-anakku
serta ayah kepada anak-anakku nanti..


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

JAJAN suatu ketika dulu~


hye guys..
hye diarihati..

ary nie ak nk share about JAJAN yg femes mase zaman kite kecik-kecik dulu..
ad yang masih dijual dan ade gak yg skrg nie kt susa nk jmpe..
antaranya:


kokomass
sagun


thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

Tentang Rasa




Aku tersesat
Menuju hatimu
Beri aku jalan yang indah
Izinkan ku lepas penatku
untuk sejenak lelap di bahumu
Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

distance



Jarak paling JAUH
antara diriku & dirinya adalah
saat dia di HADAPANKU
tapi
dia BUKAN MILIKKU..



# tabahkanlah hati ya rabbi

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

JALAN-JALAN CARI MAKAN


HELLO my dear diarihati,,
smlm,mrupakan ary yg pling bez sgt..
coz cik peni dtg penang,,n dy bwk ak jalan2 kat penang nie dgn family cik naza..
dorg baik sgt,,
asyik makan je aktiviti kt org..
hehe,,so,makin bertambah bulat lerr cik bun bun nie..tp xpela,comey ape.hakhaka..

destinasi pertama kt org adalah makan kat perda.

urm,,bole tahan sedaplah mkn sup ayam kmpung.
lepas ue kt org g bukit bendera..














thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

selamat pengantin baru !! n also cubaan memasak..


mse cuti one wek aru-itu,,bz sgt sbb cik sara n cik amal nikah,,,majlis nye dy buat buln 5 coz msing2 bz mse diorg nikah ritu,,kesian sgt aku tgok kat dorg sbb xramai pon sedara mara yg dtg mse dorg nikah..bz sgt mengejar hal keduniaan..hurm,,xtau nk ckp cmne dah,,dorg nie xpkir lngsg perasaan cik sara n cik amal..

SELAMAT PENGANTIN BARU!
tahniah cik amal & cik sara
semoga berbahagia dunia akhirat...


husband n wife



hantaran daripada pihak lelaki



hantaran daripada pihak perempuan








nie my hand larr.org len yg kawin aku plak yg gedik nak pakai inai.hehe




cantik sgt,part mate tu yg pling aku suka..mcm kucing siam,,auww~





upacara membatalkan air sembahyang..malu2 konon..


kek chesee oreo.SEDAP giler!!


btw, mse mgu cuti tu kan,,ak cuba lah buat kek batik, kek dua tone
(kek pelangi bunbun), n agar2 melo..yg kek dua tone n batik ue mmg ak da reti buat dr taun lps,,cuma agar2 tu aku xreti,,so kiranya nie first time la buat,,alhamdulilah berkat pertolongan nenek aku ajor, berjaya jua aku buat..yeah...dorg sume ckp SEDAP..terharu aku..hee~^_^

tadaa,,nie la rupa kuih aku..hoho..xbape lawa..tp rasanyew SEDAP tau!
kek dua tone(nak kate pelangi xmcm pelangi sbb dua kaler je..hehe)




kek batik


so kira lulus la ye nak jadi isteri org xlme lg,,huahaha..gatal..belajo pon xhabis lg,,asyk dok pikir nak kawin je,,,hoho,,tp xpela,,aku bkn pe,cuma nak membuat persediaan awal je nie,,bukan sng nak jd seorang isteri,,so baik aku practise dr sekarang btol tak,,lgpon umo aku nie da 19taun..lau xreti masak,,malu la weyh,,kne reject kan p uma mak mertua..then, lg zaman sekrg nie mmg suke pompuan pandai masak..so ak kne la jd MASTERCHEF.hehe..

urm,,skrg nie ak tgah nak balaja msk asam pedas ikan mayong mcm nenek ak wat,..mcm2 ak try nak buat actually tp takot la kne kutok ngn pkcik2 aku tu..ingt lg dulu mse aku goreng telur,,ade ke patot dorg ckp aku goreng telur pon kejung ..huhu,,malu nyew...
actually bkn kejung apepon,dorg sje je nak sakat aku..lau aku buat sume xsedap,cuba lau org len buat,,bukan maen puji lg,,nampak sgt dorg dengki ngan keteroran ak masak..huahaha.




thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

hanya pada dia ..

Lihat pada permukaan..
Nampaknya terlalu tenang..
Tapi di dalam hati yang terpendam seribu persoalan..
Perlukah aku khabarkan apa yang aku alami..
Apakah akan terjawab semua..
Perlukah aku bukakan keaibanmu..
Semuanya terletak dalam hati kecilku..
Segala kebenaran atau penjelasanku..
Mempunyai berbagai tafsiran tersembunyi..
aKu mohon padaMu Tuhan..
Berikanlah aku kekuatan..
Untukku menghadapi semua ini..
Tuhan aku terus berserah..
Berikan aku hidayah..
Agar tidak tersalah arah dan tersilap langkah..

aminn..

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

aku benar-benar diduga oleh yg maha ESA..



diarihatiku,,


aku tak tau kenapa banyak sgt dugaan yg perlu aku hadapi akhir2 nie..
ak cuba untuk kuatkan smgt aku,
tp aku xmampu..
airmata ini bkn sgaja aku bazirkan,
air mata ini bukan untuk meminta simpati
tapi tak tertahan lagi untuk aku menahanya..




kadang2 ak pikir ape sala aku?ak cuba untuk jg hati dan perasaan mak aku,tp dia slalu bkecil hati ngn aku.tp knp?


huhh..
aku mmg geram gila ngan dia .aku block dia tros,,baik2 aku xbenci dia, ttbe je aku tros benci dia,lantaklah  dia nak ckp aku cmne,,aku xkan mgalah,aku akn bktikan aku akan berjaya tanpa bantuan dia,aku nak bantu mak ayah n adeq2..akq nak kt hidup bahagia,,tp cuma satu je aku harap, agr mak fahami aku,tolonglah jgn ego terhadap anakmu ini mak,,akq perlukan mak..aku perlukan sokongan dr mak,kasih syg dr seorang ibu sgt berbeza dengan insan lain,kasih syg seorang ibu tak setanding dgn insan lain,,hanya dirimu emak yang sgt aku perlukan dikala ini..pelukan eratmu sentiasa aku damba,,tapi  tidak pernah skalipun mengerti dan memahami..aku hanya mampu bersabar dan berdoa agar dia akan menyedarinya.
maapkan aku jika selama nie selalu menyakiti hati mu ibu..
hanya mampu berharap menjadi anak yg terbaik..
aku nak kan keluarga bahagia..



ya,allah sungguh berat ujian yang engkau berikan kpdku ya allah,ssesungguhnya ak belum ckup kuat untk menempuhinya,,aku mohon padamu ya allah ko tabahkanlah hati ini dlm menghadapinya..aku bersyukur ya allah kerana masih ad yg menyayangiku..sahabatku jaja,iqah,caca,zai,huda,chombi dan yg len2 yg tak pernah berhenti memberi sokongan kpd aku, mereka slalu ad disisi saat susa dan sng hdupku..ak tau setiap yg berlaku ad sebabnya. tp aku mohon ya allah ko ringankanlah ujian ini ya allah..agar aku dapat hadapinya dengan sabar dan tenang..amin..



thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

its hurt..



i try to forget you, but you always been in my mind, my heart n even my souls.
i always keep thinking of you, so, how can i forget you..
even i close my eyes i could see you,,
when i close my ears i hear your voice..
i dun know what should i do right now..




Ya Allah.....
Jika memang benar dia adalah jodoh hamba,
Maka dekatkanlah aku dgnnya.
Namun jika dia bkn jodoh hamba
Maka jauhkanlah aku dengannya...
engkau tabahkanlah hatiku ..
ak memohon keredaan daripadamu..
Kerana ku yakin Engkau pasti memberikan yang terbaik untuk Hamba-Mu,





BUT, its okay then,
coz i would rather live my life with you as my friend then live my life without you in it.





thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

The Way to Break Up




Even if it hurts, pretending as it's nothing
Even if tears fall, knowing how to hide them
Placing it in one side of the heart
And knowing how to smile as if nothing is wrong
The way to break up

My heart is growing dim again
The many lingering attachments are pulling down
It will probably be erased, it will probably become faint
We will probably forget each other

My meaningless day will probably pass by
Our one of a kind love is like it never happened
Even if I say I miss you, I can't ever see you
Even if it hurts, I need to withstand it
This is the way to break oup

I'm used to days without you now
Tomorrow will be a little more comfortable
I will forget you little by little

Sometimes, I will think of you
Only good memories will remain

My meaningless day will probably pass by
Our one of a kind love is like it never happened
Even if I say I miss you, I can't ever see you
Even if it hurts, I need to withstand it

Even if it hurts, pretending as it's nothing
Even if tears fall, knowing how to hide them
Placing it in one side of the heart
And knowing how to smile as if nothing is wrong
This is the way to break up

Only my welled up tears remember you
And there are so many traces of happiness
To me, love is such a painful thing
Even if it hurts, I need to withstand it
I will probably forget like this

Even if it hurts, pretending as it's nothing
Even if tears fall, knowing how to hide them
The day I can look at you
Placing it in one side of the heart
And knowing how to smile as if nothing is wrong

I need to forget you

thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

kempunan kempunan...

hye diari hatiku..
xsbar nak balik..
2hari saja lagi,,
nak jumpa family tersayunk, si jantung hati saya n also my dear bff.
rindu giler dgn dorg sume,,huhu..
nty smpi kat kmpg ak nak mkn puas2.
biar smpi muntah kedarah pon xpe la, janji ak xkempunan,,hoho
kat sini, mcm2 nak mkn,tp susa nk dpt..
sobsob:(
tp
xpela,,
mungkin xde rezki ak kat sini,,
aku slalu susa kan org..smata2 nak penuhi keinginan hati nie..
ish2,,apela,,maafkan saya ye para sahabat sekalian..
i dun ever realize that
allah maha pemurah,,
ak kne bersyukur dgn apa yg ada..
untung larr ak kat sini still dpt makan,
daripada org2 kat palestin,,
yg blom tentu dpt mkn..

so,alhamdulilah..
BTW there is

My top list of desire..hehe

1. Goreng Pisang.


2. Pavlova


3. Air Batu Campur (ABC)


4. Kuih Penderam



5. Kek batik


6. Truffles


7. Dodol


8. Asam Pedas Ikan Mayong


9. Agar2 Milo




SEdap nyew kan kan..i will make sure, i will get all of this..
juz wait for a few days..




thanks for viewing diarihaticikbunbun.do leave a comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...